
Поради батькам майбутніх першокласників
Поради батькам майбутніх першокласників!
- Радійте Вашій дитині!
- Розмовляйте з дитиною спокійним голосом. Для дитини Ви — зразок мовлення, адже вона вчиться мови, наслідуючи, слухаючи,спостерігаючи. Ваша дитина буде говорити так, як Ви .Малюк успішніше засвоює мову тоді, коли дорослі слухають його, спілкуються, розмовляють. Виявляйте готовність слухати. Якщо роль слухача Вас втомлює, якщо Ви поспішаєте, не забувайте: терпіння, виявлене в дошкільний період, суттєво полегшить ваші проблеми в майбутньому.
- Щодня читайте дитині. Розучуйте скоромовки, чистомовки.
- Приділяйте дитині якомога більше часу. Саме в дошкільні роки закладаються основи впевненості в собі та успішного спілкування поза сім’єю. Від рівня раннього мовленнєвого розвитку залежатиме подальший процес росту дитини в школі.
- Не забувайте, що мова та мовлення краще розвиваються в атмосфері спокою, безпеки та любові.
- У кожної дитини свій темперамент, свої потреби, інтереси. Поважайте її неповторність.
- Розвивайте основні лінії дошкільного дитинства — вміння слухати, бачити, відчувати.
- Допомагайте дитині розвивати дрібну моторику м’язів руки,аби їй було легше опановувати письмо. Для цього необхідно вчити малюка вирізати, малювати, зафарбовувати, будувати, складати невеликі за розміром деталі, зображення. Навчіть дитину зав’язувати та розв’язувати вузлики.
- Забезпечуйте можливості та умови для повноцінної гри. Гра — це провідна діяльність дошкільника. Л.С. Виготський відзначав: «Чим краще дитина грається, тим краще вона підготовлена до навчання у школі».
- Допомагайте дитині осягнути склад числа. Немає необхідності, щоб вона механічно лічила до 100 і більше. Нехай рахує до 10-20, але особливо важливо розуміти і знати, з яких чисел складається 5, а з яких — 7 тощо. Це є основою понятійного мислення, розуміння основ математики, а не механічного запам’ятовування.
- Працюйте над розвитком пам’яті малюка, його уваги, мислення. Для цього пропонується багато ігор, головоломок, задач у малюнках, лабіринтів тощо в різних періодичних та інших виданнях.
- Запровадьте в сім’ї єдиний режим і дотримуйтеся його виконання (обов’язково всі члени родини).
- Дитина повинна мати певне доручення і відповідати за його виконання.
- Необхідною умовою емоційно-вольового розвитку малюка є спільність вимог до нього з боку всіх членів родини.
- Не залякуйте дітей школою, адже це призведе до небажання дитини йти туди. Особливо небезпечним це є стосовно боязких, невпевнених у собі дітей.
- Для формування адекватного рівня спілкування і взаємодії дитини з однолітками використовуйте ігри, за правилами яких діти змушені узгоджувати власні дії для виконання спільного завдання.
- Для формування внутрішньої позиції дитини, розвитку її адекватної оцінки та самооцінки, використовуйте режисерські ігри, у яких носіями ролей є іграшки (ляльки, тварини). Дитина сама створює і реалізовує сюжет гри, одночасно виконуючи різні ролі.
- Для формування навчальної діяльності застосовуйте дитяче експериментування, під час якого діти «відкривають» нові сторони та якості об’єктів, нові знання сприяють появі нових питань.
Що повинна знати і уміти шестирічна дитина
Шестирічна дитина повинна знати:
- свою домашню адресу і телефон;
- адресу школи;
- телефон, місце роботи батьків;
- шлях від дому до школи.
Шестирічна дитина повинна уміти:
- самостійно переходити вулицю, дотримуючись правил вуличного руху;
- замкнути і відімкнути двері своєї квартири, подзвонити по телефону;
- самостійно зібрати портфель, орієнтуючись на розклад уроків;
- самостійно одягатися за порою року та погодою;
- стежити за своїм одягом, взуттям;
- виконувати основні гігієнічні процедури (умитися, почистити зуби, зачесатися, мити руки перед їжею);
- прибрати зі столу після прийому їжі;
- користування туалетом.
Також дитина повинна уміти, не відволікаючись, працювати в класі, займатися, уважно слухати вчителя та батьків, самостійно виконувати їх вказівки, голосно, чітко, не соромлячись, відповідати на запитання вчителя, уміти спланувати свій час, без нагадування і допомоги виконувати домашнє завдання.
Джерело:
http://school143.edu.kh.ua/psihologichna_sluzhba_shkoli/poradi_batjkam_majbutnih_pershoklasnikiv/
http://sch168.kharkivosvita.net.ua/files/porada_1.pdf